Resans basta surfng idag!

Assa idag hade vi en underbar dag! eller jag tog sovmorgon eftersom jag inte madde sa bra imorse. men nu e det battre. iaf har vi varit pa stranden typ hela dan och surfat och solat. lagom stora vagor, stralande solsken och ca 30 grader i skuggan, kan livet bli battre? sen akte vi med vara racer moppar for att forlanga hyrningen av vara surfbrador. s nu har vi dom till lordag da vi ska aka till Gilioarna.

Morgondagens aktivitet ar utforskning av Bali med moppe. Hoppas vi hittar hem :S

puss och kram Jocke!

UPDATE: Bilder

Gårdagen blev nice, vi satt på terassen och spela kort, gitarr, käka och slappade efter en hård bakisdag :)

I morse blev det 2 timmar surf med sol och sjukt starka strömmar, trodde vi skull typ dö ibland :).. senare hyrde vi mopeder och tog oss till semanyak (eller hr det stavas) och åt på en grekisk restaurang.. mums!

ikväll blir det chill för att imorgon bitti går vi upp tidigt och surfar hela dagen..

Här är lite bilder för er här hemma:

Här är jag och jocke "as we speak" :)

Man kommer ingen vart utan bensin för magen :D

Hej allihopa!

Bara som ett recap vad som har hant det senaste dagarna..

Alla har surfat, jocke har brannblasor i pannan, vi har brant 3 miljoner var, jag har bytt brada till en mer proffsigare.. mohamed har bytt ner sig till en enklare brada som jag maste bara till stranden for att han inte nar runt den med armarna...

Vadret ar betydligt mycket battre.. inte ett moln pa himlen och 30 grader varmt...

Pa onsdag ar det sagt att vi ska till ngn narliggande 'o' och chilla i nagra dagar.. far se..

Igar at vi sushi, skiiiitgott och inte sa farligt dyrt for att vara en san fin restaurang..

Puss /ludde

Tjena!

Ludde har, ar vaken halv 8 pa morgonen, har vart vaken sedan 5 i morse, fraga gudarna varfor..

Igar vare filmkvall, eller a, for vissa, for jag somna stenhart innan filmen ens borjade.. kanske darfor jag ar sa pigg...

Tankte ladda upp nara bilder iaf... Har ar de!

Blev lite fest med open mic ocksa :)

Puss /Ludde

antligen!

Japp efter att ha bytt hotell 3 ggr har vi antligen hittat ett fint och bra hotell, dock inget varmvatten men men.

Igar traffade vi ellis kompis max och hans polare robban, mycket trevliga grabbar och sa fick vi lite tips om bra utestallen och surfing. Pa kvallen gick vi ut pa en nattklubb som va riktigt nice, stora drinkar som sag ut som fisk-skalar. vi blev lite lagom glada och goa och kom till sist hem till varat hotell eller nja rum eller typ rum. det bestod av 2 st 90 sangar och vi va 4 pers vilket resulterade klassisk skedning.

Idag vakna jag av att Ludde halde en flaska vatten over mitt ansikte, lagom skont men jag vakna iaf :D sen gick vi och letade hotell som borjar bli lite av en morgonrutin men nu har vi som sagt hittat ett bra hotell dar vi lar stanna nan vecka. sen blev det hyrning av surfbrador och lite harlig surfing pa Kuta beach. Saaa Sjukt kul! Ni skulle ha satt Mohamed "palla padla lixom" lag som en liten sal och vanta pa vagen. sjukt kul syn.

Vi ska forsoka blogga lite oftar och sa kommer bilder i veckan.

Juste glomde saga att vi har fatt en ny formaga i var lilla grupp vid namn Jenny, en liten tos pa 21 ar fran smaland.

Snart bali

Hej alla mina lasare hoppas allt e bra hemma. Ni ska inte tro pa vad tveit skriver. Han ar en bra forfattare( NOT) Ha de bra dar hemma i morkret.\\ mumme

Nu e vi i Bangkok!

Hej alla dar hemma i kylan. nu e vi inne i bangkok pa khosan road! de e ungefar 33 grader och lite dis som ligger over staden. resan gick bra dock lite pinsamt att mohamed va den enda av alla resenarer pa planet som aplodera nar vi landa.  (jag tankte ju sjalvklart att, hoppas ingen javel aploderar nar vi har landat och wips sa va mohamed igang for fullt.  sen skulle vi ha sana har ogon grejer sa vi kunde sova och mohamed frager flygvardinnan om eyelashes :S

jaja nog trackande pa mohamed. alla mar bra och malet imorgon e att aka till MBK och shoppa lite grejer och sedan ta flyget ner till Bali!

\Jocke

Bangkok!

Forsta stoppet pa resan ar bangkok! Dar ar jag nu, men mina vanner kommer inte foran om 9 timmar typ :(
Resan gick bra, myrorna i byxorna gick for fulla motorer i 10 timmar pa flyget mellan tva thailandare som tyckte det va skitkul att lara sig svenska... Sa man fick ju inte sova...

Jag har missat en natt nu med tanke pa omstallningstiden... Sa min jetlag kommer vara kul att bli av med.. :P

Hor av mig nar jag har ngt vettigt att skriva :P pusspuss mvh ludde

Bättre sent än aldrig

Idag va jag och Mohamed inne och fixa visum för oss alla. stressar in till stan för att hinna ta en bild på mig, och fixa en bild på elinore så vi också får komma in i landet. När vi kom fram till abassaden va den ju självklart stängd för dagen men med lite säljarskills från 3 löste vi detta lilla problem :) så imorgon bitti, asså samma dag som vi åker ska vi in och hämta våra visum. piuf! kanske borde ha lite mer framförhållning nästa gång.

borde kanske packa snart!

Vi som åker! (bättre bild på Maja kommer) :P

WOOOOOHOOOO!

YEEEAAAH om en vecka e vi på Bali! jag e sjukt taggad och det kommer bli såååå skönt!

Dagens fråga, hur vet vi om Mohamed står eller ligger på surfbrädan?

090909

fff
8 dagar kvar, och väntan är olidlig...
Resan startar mot bangkok, där vi bokar flyg till denpasar...
Väl på bali så möts vi av behaglig surfning, värme, dykning, fest och total satisfaction.. Någon som är avis? :)

8 dagar kvar..

Hej allihopa :)
Som i ser på nedräknaren till höger så är det faktiskt bara 8 dagar kvar...
Snart bär det av, de e nice!
en sak som jag har kommit på idag, no offence, men alla cyklister är en enad grupp som hatar gångtrafikanter och bilister. tex när man sitter i bilen så tror dem att en cykel står kvar om en bil kör över dem... eller att när de kommer mot ett övergångställe typ 5 meter före en gångtrafikant så trycker de ALDRIG på gångknappen, utan bara cykelknappen... fel fel fel... men men, vad gör man? :)
Puss /Ludde

Tjaaa!

Jag heter Ludde och är en av de som nu reser till Bali. Här kan ni under resans gång läsa vad vi gör eller vad jag tänker...
Lite om mig själv... Jag är 21, bartender och har lätt för att tröttna på ett ställe, speciellt stockholm som jag bor i.. därför älskar jag att resa runt och hitta nya ställen och människor..
Ni får läsa mer om mig när resan väl drar igång.. puss så länge

Ny dag nya möjligheter!

Jag vaknar förväntansfull och glad inför en ny dag och nya möjligheter. In i blien, på med sterion och dunka barapapapapa! kommer till location och snitt åldern är 12.. för er som inte vet måste man va över arton för att få starta ett ab.  så njaa ingen lycka i Eskilstuna.

Men va fan vill man så kan man sälja!

/Jocke

10 dagar kvar!

Såå jävla nära! endast 10 dagar kvar tills planet mot värmen surfing och party lyfter.  Ska bli såå nice!!

men först en veckas grosskross för mig och Elli!

NUUUU KÖÖÖÖR VIIII!!!!

The UFO guy

Skön kille!

Snart drar vi!

Den 17e September är det dags, då drar Jag Ludde Mohamed Ellinore och Maja till Bali!

Välkommen till min nya blogg!