Vart ska vi borja?

ok igar fick vi for oss att aka pa en liten utflykt med vara moppar, den blev inte sa liten... vi borjade var resa kl 9 pa morgonen. satte pa oss vara hjalmar (japp mamma vi hade hjalm) och borja leta oss ut ur stan vilket inte va sa latt. men efter ca 30 min va vi ute ur varsta smeten men det kandes som om staden aldrig tog slut. Varat forsta mal pa vagen va Monkey forset, ett stalle med massa sota apor tankte vi men sa va inte fallet! dom va ackliga skrammande kleptomaner! fick halla hart i bade solglasogon och planbocker. jaja vi kom i alla fram dit och kopte massa bananer till dom vilket va enda sattet att undga deras attacker. Maja va mest utsatt da hon hade kjol som de tyckte va otroligt kul att dra ner. efter typ 20 min drog vi vidare mot en vulkan for att bada i en varm kalla nedanfor men innan vi kom dit fastnadet vi vid den formodligen ballaste syn jag sett. en sjukt stor ris terrass uppe i bergen dar vi tog en lite lunch sittandes pa marken alla japansk stil. HARLIGT! sen kriga vi uss upp i bergen i langtan efter vulkanen. sjalvklart borja det sporegna och vi fros som fan! plus att min moppe blev trott och gick i max 20. Till sist kom vi upp till den dar javla vulkanen, som vi inte sag eftersom det va dimma, en bra sak va dock att vi blev pahoppade av forsaljare som hade tjocktrojor. halehluljah moment! pa med de battre begangnade trojorna, som vi fick till ett enormt overpris, sen bar det av ner mot den varma kallan. efter en sjukt lang brant och blot resa ned for barget kom vi fram. har nog aldrig uppskattat varmvatten som jag gjorde da. lag dar och hade det bra i typ en timme for att sedan paborja varan resat hem innan det blev morkt. men tidsoptimister som vi alla ar blev det sjalvklart typ 3 h morkerkorning i fullt osregn och nagot av den varsta trafiken jag sett. vi hade ingen aning om vart vi skulle aka och hamnade mitt i natt offertag, lagon laskigt. fort dar ifran och vips sa hade alla tappat bort varandra. senare pa kvallen kom jag och krestin som satt bakpa min moppe till hotellet och vi sag ludde mohamed och elli. men vart va dom andra tva? maja och jenny va borta... Ludde hade ringt dom flera ganger med utan resultat. han prova igen och sa svarar en glad Jenny -HEEEJ! vi shoppar!  och vi va inte forvanade, dom shoppar alltid sa varfor inte nar man e helt vilse i natten pa Bali? jaja dom kom hem dom med och jag kan saga att jag aldring gor om en san tur igen.

Juste idag blev jag och Mohamed stoppade av polisen.. Damn! mitt korkort va tydligen inte giltigt och mohamed hade ingen hjalm. som allt annat har pa bali gick det att losa med lite pengar. han ville ha 300 men jag pruta och han fick 150. inte varje dag man prutar pa en muta :P

aja nu orkar jag inte skriva med bilder fran gardagen kommer imorgon.

/Jocke

Kommentarer
Postat av: Anonym

låter som en lyckad resa. ;) hhaa

2009-10-01 @ 14:52:21
URL: http://denizesperling.blogg.se/
Postat av: Isac

VILL OCKSÅ!

2009-10-01 @ 23:09:35
Postat av: luddesmorsa

Puh killar skönt ni kom fram o hem till slut..va rädda om er va vaksam mot tsunamin o vulkaner..spring upp i bergen kolla vad djuren gör.../Bodil

2009-10-02 @ 07:32:52
Postat av: Anonym

håller absolut med bodil!!!

2009-10-03 @ 11:08:47
URL: http://denizesperling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0