Nu lever bloggen igen!

Nu lever bloggen igen!

Nu ska jag berätta hur ni tar er från Bangkok till Phuket på det billigaste sättet.. ha i åtanke att om du vill leva biligt bör du ha ett bra tålamod. Som sagt vi tog det billigaste alternativet vilket är buss. Vi betalade 500 bath = 100sek för hela resan som skulle ta, håll i er, tio timmar :S men vi tänkte "va fan det klarar vi" men som vi nu har lärt oss att 10 timmar i Thailand inte samma sak som i Sverige. Efter 18 timmar på en bussjävel och 3 byten mellan olika bussar kom vi fram, fatta 18 timmar på en buss och 30 grader! Japp vi tar ett flyg när vi ska upp till Bangkok igen!

Nu e vi iaf framme på Patong beach och bor på ett sjukt nice hotell som ägs av nåra Engelsmän. Jag har snackat lite med ägaren och har ska ta med oss på sin 65 fot yacht för att åka till Phi Phi island, där vi ska plocka upp ett rockband från thailand som ska spela live på båten och vi ska ha en fest! Sen åker vi till Malaysia med båten för ett visa run. Låter inte helt fel va?

Ja ja nu kommer lite bilder från Bangkok och helvetesresan hit ner till Phuket! Titta och njut!


Mohamed snorklar på Gili (indonesien)



Brottning!



Brottning!



Shopping på MBK i Bangkok



Moppe-taxi!







Håller minen uppe efter 16 h på en buss!



Håller inte minen uppe efter 17 h på en buss!



Några som vi åkte med i den sista bussen. Crocodile dandee, andra från vänster, guidade oss hela vägen (skön snubbe)




Over and out Jocke!

Kommentarer
Postat av: stian

ser sjukt soft ut! fan va jag vill till värmen nu!

leva rockstar liv med thailänska rockers låter fett!

jag ska ut och äta födelsedags middag med poison idea, mitt amerikanska favvo band som gör en exlusiv europa spelning på torsdag rätt gött va!

2009-10-18 @ 23:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0